Fredag med tillhörande helg..

För några månader sen var det inget speciellt med fredagar eller helger. Det hände inte så mycket och det var liksom ingen större skilland på fredag/lördag/söndag som någon annan dag i veckan. Jag var ju liksom ledig. Men nu börjar jag återfå de där "åh helg"-tankarna som man kan få när man verkligen känner att helgen är till för att vila upp sig in för nästa vecka. Den här veckan har spenderats med en del arbetsträning, sjukhusbesök och fika med vänner. Väldigt trevligt måste jag erkänna (även om jag hoppas att jag kan slippa besöka min farmor på sjukhus snart).

För någon dag sen hade jag en underlig dröm. Jag drömde att jag träffade en tjej i 16-års åldern som hade fått samma diagnos som jag. Hon hade samma typ av cancer. Jag överöste henne med information och hur jag hade upplevt tiden som sjuk. Jag har ju funderat på att vara ett stöd för personer som har samma cancer som jag.. Vi får se hur det blir med den saken.

Igår tog jag blodprov inför onsdagens återbesök hos läkaren. Dom brukar vilja kolla lite värden, blodkroppar och plättar och allt vad det heter. Mina jobbiga tankar inför besöket har faktiskt försvunnit, det känns bra nu!

Helg var det ja.. Har inga större grejer planerade än att umgås med lite vänner. Vilket verkligen kan behövas!

Trevlig helg till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0