Sjukgymnast

Fast för mig borde det heta friskgymnast. Jag tränar ju för att bli frisk och inte sjuk.

Var hos sjukgymnasten igår. Den sjukgymnast som min andra sjukgymnast rekomenderade. Hon jobbar nämligen på ett gym, ett riktigt gym.. Så när jag tränar hos henne har jag tillgång till ett riktigt gym. Vilket känns skönt!

Vi pratade lite igår. Hon mätte benet och kollade vinklar osv. Det visade sig att jag har en 140 grades böjning i det opererade benet, vilket är väldigt bra. Jag kände mig stolt! Sen tränade jag lite. Vi hann inte med att träna i så många maskiner innan hon hade en annan patient. Men det kändes bra. Jag hoppas att vi ska kunna träna några gånger ihop och att vi sen bara har uppföljning någon gång i månaden och att jag då kan träna själv mesta delen av tiden. Det skulle vara jättebra.

Min tand plågar mig fortfarande. Vi får se hur det fungerar i helgen.. Annars får jag ringa tillbaka till tandläkaren och be honom flytta om bland patienterna och operera ut den så jag blir av med problemen. Egentligen har jag ju inte tid för än i September, men jag kan inte gå och ta så mycket smärtstillande jag gör just nu i en månad. Det fungerar inte...

På fredag den 26:e är det dags för ny röntgen på lungorna. Idag tog jag blodprov inför röntgen (dom vill tydligen ha koll på salthalter och vad det nu var inför röntgen). Och så fick jag igår en tid på när jag ska tillbaka till onkologen. Dock kan ingen följa med mig på besöket som är i början av september, vilket känns lite scary.. Men jag tror att jag klarar det själv. Så länge dom inte säger något oväntat, som typ att det har börjat växa.. Men vi får hålla alla tummar och tår för att det ser bra ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0