Stötta varandra

Jag startade den här bloggen av flera syften. Men ett syfte har ändå varit att på något sätt få kontakt med andra som har samma sjukdom som jag. Ni som följer bloggen vet om att jag har hittat andra osteosarkombloggar och jag har även mailat lite med några, dock inte träffat någon.

Men igår träffade jag en kille som har samma sjukdom som jag. Det var väldigt intressant och givade att träffa honom, vi är ungefär i samma ålder och fick vår sjukdom i 20-års åldern. Vi har samma läkare och har blivit opererade av samma kirurger. Det intressanta är nog att ungefär där slutar likheterna. Trots att vi har samma sjukdom har det varit två helt olika sjukdomsförlopp. Det som jag upplevde som häftigt var att vi ändå kommit till ungefär samma slutsats; Att man ska försöka göra så mycket som man själv kan för att slippa få tillbaka sjukdomen (dvs äta rätt, motionera och ta hand om det psykiska) och att man inte bara ska kasta sig ut i arbetslivet, eller livet överhuvudtaget, utan ta steg för steg för att komma tillbaka.

Mitt största problem är bara att jag inte vet hur jag ska ta nästa steg. Hur går man från att arbetsträna 10 timmar i veckan till att få en deltidsanställning som kan utökas till 75 och sen upp till kanske 100? Om någon har en sån anställning liggandes, gärna något inom socionomyrket (eftersom att jag är utbildad till socionom) så får ni jättegärna höra av er!

Kommentarer
Postat av: zara

Hemsk sjukdom! :(

Min lillasyster har också sarkom i låret.. Håller på att sätta mig in i sjukdommen, det var så jag hittade din blogg! Ta hand om dig! :)

2011-08-11 @ 12:40:49
URL: http://jewellerybyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0