Gipsbyte

Äntligen är gipset bytt! Och tur var hade jag inga sår efter skaven. Det kändes riktigt skönt att bli av med gipset för bara en liten stund. Benet och huden får lite luft och inget kliande eller skavande! Hon satte bara lite fler tryckavlastande kuddar här och var. Vi hoppas att det hjälper.

Vågade till och med titta på mina sår/ärr idag. Jag har normalt sett inga problem att se sår. Så länge dom inte sitter på mig själv. När det är mina egna sår (i alla fall djupa sår) så vill jag inte se. Jag noterade att huden hade gått sönder när jag bröt foten. Men vidare än så studerade jag inte händelsen. Och de andra gångerna när sjuksköterskorna har pillat med foten och såren så har jag valt att inte titta. Inte ens förra veckan när stygnen åkte av. Men nu vågade jag. Operationssåret känns inget speciellt att titta på, men såret vid frakturen känns aningen läskigt att se fortfarande. Jag får flashbacks..

När man blir gipsad håller en sköterska foten och den andra lindar gipset. Samma dag som jag fick åka hem från sjukhuset gipsade dom mig. Det var första gången jag var medveten vid gipsningen. Och jag minns hur jag tyckte att det gjorde ont när sköterskan inte höll foten helt stilla. Det har gjort mindre och mindre ont för varje gång jag gipsat om och idag gjorde det knappt ont alls! Det kändes väldigt skönt. Det borde betyda att allt läker som det ska!

Fick en uppmaning i en kommentar i förra blogginlägget att jag skulle visa en bild på mitt gips. Visst kan jag det. Jag önskar dock att det var i någon roligare färg. Men nu är det som det är... Vitt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0