Medicinjäveln är slut..

Jag vet inte riktigt vad om där på "göra medicin"-företaget håller på med.. Men interferonsprutorna som jag tar varje vecka har till och från under våren varit slut. Överallt, på alla lager och har inte gått att få tag på.. Det skedde någon gång i april att dom var slutnoterade, dock lyckades apotekaren som jag pratade med hitta en förpackning inne i stan på ett apotek och reserverade paketet åt mig. Vilket var tur eftersom jag inte hade sprutor kvar och efter det har sputorna varit beställningsbara..

Men när jag skulle beställa sprutor för snart två veckor sen, så var dom slut igen. I hela landet... Apotekaren som jag pratade med hoppades att dom skulle få in sprutorna som idag, men var inte alls säker.. Jag vet inte riktigt vad som händer om jag inte får mina sprutor. Jag tar sprutorna varje tisdag.. Så på tisdag är det dags.. Jag vet att det inte är så allvarligt att ta på exakt samma dag, man kan skifta lite.. men jag vet inte vad som händer om jag inte får dom på tisdag/onsdag nästa vecka.. Måste i så fall ringa sjukhuset och fråga vad som händer..

Men det kanske är bra...? Jag skulle egentligen vilja sluta med sprutorna. Även om dom inte påverkar mig nämnvärt så är det ändå ett läkemedel och jag är inte glad för att ta läkemedel en längre period. Dom har dessutom pratat om att jag kanske måste ta interferon resten av livet. Mest för att dom inte vet om det är interferonet eller något annat som håller cancern i schack. Och att ta en spruta i låret en gång i veckan, jämfört med att få cancern tillbaka vinner ju sprutorna med hästlängder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0