Men hurru du Fredrik Reinfeldt...

Nu har jag kommit vidare i min bok "Anti cancer - Ett nytt sätt att leva". Nu har jag kommit till delen i boken som handlar om Psyket. Och inte vilket psyke som helst, utan anticancerpsyket.

Boken beskriver flera studier där man studerat stress och känslor av vanmakt och hur det påverkar sjukdomar. Och sambandet finns. Även om det inte är lika tydligt samband som sambandet mellan cancer och mat, så finns det ett samband. Är man mer stressad, känner känslor av vanmakt och har svårt att se hopp om framtiden, så är risken större att man drabbas av sjukdomar, och framförallt cancer.

Då tänker jag lite såhär: Hur fan tänker du Fredrik Reinfeldt? Här lägger du fram en politik, som syftar till att göra det ännu jävligare för människor som redan har det svårt. Dom som kanske har en liten gnutta hopp om att livet kanske blir bra, för dom förstör du allt hopp genom din politik.

Det finns personer i vårt avlånga land som behöver sjukförsäkringar, arbetslöshetsförsäkringar och socialbidrag. Även om DU inte tänkte använda dessa livlinor i ditt liv, så finns det människor som av olika anledningar MÅSTE för att dom inte har något annat val. Och hur stressande och ångesfyllt är det inte att inte ha några pengar? Att inte kunna betala för sig, att ha enorma skuldberg... Att förlora alla känslor av hopp in för framtiden, är väl att ha skulder om något..?

Och nej Fredrik. Även om du vill tro, som Sveriges statsminister, att det är så jävla lätt att hitta jobb, att man kan jobba trots att man är sjuk och mår dåligt och att alla i Sverige tjänar lika mycket, eller mer än du.. Så kan jag berätta för dig att så är inte riktigt fallet.

Näru, du får allt tänka om och göra rätt med din politik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0