Fantasilös rubriksättning

Nu har det snart gått tre veckor sen min pojkvän åkte iväg till USA. Vilket betyder att han snart är hemma. I morgon får jag träffa honom igen, vilket känns väldigt skönt. Jag har saknat honom mycket.

De senaste blogginläggen har handlat om min medicin. Igår ringde min faster mig och tyckte att vi borde göra något åt problemet. Så hon ringde till läkemedelsdistributören och frågade hur det stod till. Och han menade på att just det läkemedlet jag tar (eller snarare just den dosen, förfylld i en spruta) hade varit restnoterad men var på väg till de apotek som hade beställt den. Annars menade han på att min medicin finns i en högre dos (den är på 80 mikrogram, den jag tar är på 50, men man kunde ställa in sprutan så att jag fick rätt dos) eller i pulver och vätskeform och att man blandade och gjorde sprutan själv. Dessa två alternativ har funnits hela tiden, dom sprutorna (alternativt pulver och vätska) har funnits att tillgå hela tiden. Jag antar bara då att det inte är så farligt att vara utan Interferonet, eftersom läkarna inte har meddelat att det går att lösa på det här sättet. Igår ringde jag apoteket där jag beställt min medicin men hon hade inte fått in den än, och skulle, om den kom in idag, skicka mig ett sms. Jag har inte fått något sms.. vilket känns väldigt konstigt.. Och dom har stängt i morgon.. Och jag åker tillbaka till Stockholm i morgon.. Vet inte hur jag ska lösa det riktigt..

Jag har snart läst ut min anti cancerbok. Det är nästa med sorg och lite vemod jag slutar läsa den. Det finns SÅ mycket matnyttig information och SÅ mycket saker att tänka på och jag undrar om jag fått in allt i huvudet.. Men jag äger ju boken. Och kan läsa den om och om igen. Jag kan dessutom bläddra i den och minnas allt sånt jag borde minnas!

Sen hittade jag en bok i mammas recepthylla. "Hälsokokboken" hette den, med massor av bra och nyttiga recept. Jag hoppas att jag kan ta dom till mig, i alla fall några och göra dom till en del i min vardag. Och förhoppningsvis även kunna dela med mig av dom till er, kära bloggläsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0