Dagen före

I morgon läggs jag in på sjukhuset. Känns lagom roligt men det är bara en sak jag måste igenom. Var på sjukhuset igår och träffade sjuksköterskor, kirurger och narkosläkare. Det kändes väl inte riktigt som att alla dom jag träffade hade någon större koll på vad för typ av operation jag skulle göra. Men opererande kirurg hade koll, och det kändes bra iaf. Han berättade att dom ska ta biopsiprover från någon/några lungförändringar på högra lungan. Troligtvis går dom in med två titthål och tar prover. Men om dom inte kommer åt som dom ska så måste dom öppna upp några cm. Han berättade också att jag kanske måste ligga kvar några dagar, lite beroende på hur ont jag har. Men en av de andra läkarna jag träffade berättade att dom ger ut den typen av morfinbaserade läkemedel som jag fått på ortopeden och onkologen. Jag vet att jag inte mår väldigt dåligt av dom eller att jag blir helt snurrig. Så min förhoppning är att jag kan åka hem på onsdag (ska inte lova förmycket, men det är ett mål!).

Jag var på Velamsund idag och hälsade på tjejerna i min gamla grupp. Var iof inte många av dom jag red med som red kvar i samma grupp. Men två av dom tjejerna som jag ridit med tidigare red kvar iaf och det var roligt att träffa dom. Jag kunde väl dock känna lite att gå tillbaka och rida på ridskola kanske inte är riktigt vad jag vill. Men jag måste börja någonstans och jag måste börja testa att rida igen. Eftersom att jag inte ridit med mitt ben och jag vill veta hur mycket jag kan och hur mycket jag orkar. Så jag funderar på att ta någon privatlektion så småningom. Eller så åker jag ner till skåne och sätter mig på Furina igen och testar. Vi får se!

Men först - lördagskväll och jag antar att jag ska se melodifestivalen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0