Lite stiltje..

Just nu står det lite still i livet. Där av lite mindre bloggande. :)

I morgon ska jag till sjukgymnasten och träna på att simma. Det låter skitskumt, men jag har haft svårt att simma sen jag blev opererad. Jag testade lite när vi var i Jordanien i januari. Men jag sjönk typ som en sten. Det är svårt med bentagen, jag lyckas inte göra rörelsen rätt för att hålla mig flytande. Men nu är jag både starkare och rörligare i benet. Så vi ska testa, jag och sjukgymnasten i morgon. Så kanske jag kan börja simma sen, som motionsträning.

Nästa vecka är det dags för lungröntgen igen. Det känns som vanligt, inte mycket just nu. Livet rullar ju på i vanlig takt och jag känner ju inget av lungorna. Jag känner mig rätt lugn och tror, i och med beskedet för några veckor sen, att jag inte kommer stressa upp mig allt för mycket inför beskedet på röntgen (även om läkaren vi träffade då tyckte att lungröntgen var ett större besked än det vi fick om att det dom tog ut var dött). Men så känner inte jag!

Jag börjar ärligt känna, även om jag varit väldigt trött de senaste veckorna, att jag vill ha ett jobb. Ett riktigt jobb, inte bara arbetsträning. Vi får se hur det utvecklar sig.

Idag blir det påhälsning hos farmor. Även om hon börjar bli så dement att hon misstror alla förutom pappa, så känns det bra att träffa henne då och då. Man får en känga ibland, någon hon påpekar, men det får vara så. Det gäller att samla styrka innan man dyker upp där och jag vet ju att det inte riktigt är min farmor som gör de där kommentarerna.

Jag skulle vilja resa någonstans.. Någon som ska med?


Kommentarer
Postat av: Ronia Pedersen

Hej tjejen! Jag har läst din blogg ett tag och tycker att du verkar vara en jätte stark tjej. Jag beundrar faktiskt hur du kämpar på som du gör.

Jag har själv sett cancer på nära håll och det är en tuff sjukdom, men som du säger med rätt inställning så kommer man långt. Fortsätt hålla huvudet högt! Kram Ronia.

2011-05-04 @ 13:23:54
URL: http://roniapedersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0