Hej igen!

Bloggen har blivit lite åsidosatt de senaste dagarna. Men nu är jag på det igen.

Idag började pojkvännen sin radiologikurs eller vad det var på universitetssjukhuset i Lund. Han ska bli lite bättre på att röntga skelett.. Så nu är jag on my own again..

Sitter för tillfället i ruinen center syd (som är ett köpcentrum men som inte har så många besökare..) och äter en bakad potatis. Ska snart hälsa på ytterligare vänner i Skåne.

Det känns härligt att träffa alla vännerna. Men det känns konstigt att vara i Skåne utan att bo här. Många Skånevänner tycker att jag ska återvända hit. Vi får väl se hur det blir med den saken. Jag trivs väldigt bra i Stockholm och det är helt okej att komma ner hit och besöka alla. Jag måste bara, som jag skrivit tidigare, besöka Skåne lite mer frekvent än vad jag gjort tidigare. Det har ju iof funnits en bra anledning till att jag inte varit pch hälsat på tidigare...

I lördags kväll träffade jag tre goda vänner som jag pluggat med. Det var helt underbart att få träffa dom igen. Vi pratade jobb och utbildning och det ryckte verkligen i allas socionomtarmar när vi satt och pratade. Det är bara en av oss fyra som jobbar med det vi utbildat oss till..

Jag fick verkligen ett enormt sug efter att få jobba med människor. Jag hoppas verkligen att höstens arbetsträning kan få mig tillräckligt bra för att kunna söka arbete. Jag längtar verkligen till den dagen jag är tillbaka till ett vanligt liv och då cancertiden är långt bakom mig!

(bilden är från lördagens middag med vännerna i Helsingborg)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0