Två av tre överlever

Det var dom orden jag fick från ortopeden när jag frågade hur oddsen såg ut för att överleva sjukdomen. "Vill du verkligen veta det?" var hans första svar. Men jag ville veta, och då sa han att två av tre överlever sjukdomen.

Jag följer tre bloggar med tre tjejer som har samma sjukdom som jag. En blogg har varit sämre uppdaterad senaste året än de andra två. Bloggens innehavare har varit sjuk, jag har pratat lite med hennes anhöriga. Hon hade insjuknat igen i början av sommaren, ganska svårt, i den här sjukdomen och kämpade länge med att bli frisk. Men idag läste jag på hennes blogg att hon har somnat in. Hon orkade inte kämpa mera. Mina tankar går till hennes anhöriga!

För min del känns det ledsamt att ytterliggare någon har dött i osteosarkom. Jag kommer ihåg när jag hittade en blogg där en mamma bloggar om hennes sons sjukdomstid fram till att han dog i osteosarkom 2009. DET var jättejobbigt. Det är fortfarande tungt att unga människor dör i samma sjukdom som jag har, men jag kan på något sätt säga att jag har en distans till det idag. Och jag inser också att bara för att andra människor dör i den här sjukdomen så behöver inte det betyda att jag också gör det.



Bilden är tagen från familj- och släktresan till Jordanien i januari 2011. Vi gjorde en liten rekreationsresa, mycket behövligt för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0