Tandjävel

Yes box. Igår bar det av till tandläkaren. Tandjäveln skulle ut. Jag var otroligt orolig. Det är jag alltid inför att jag ska fixa något med kroppen. Och tänderna har jag inte pillat med sen jag var 10 år. Så det där med att dra ut tänder var en lite ny erfarenhet för mig.

Jag hade ställt mig in på att det skulle göra fruktansvärt ont, att jag skulle må pissdåligt efteråt och att jag inte skulle kunna äta på flera dagar. Det hela gick väldigt smärtfritt, tanden var ute efter bara 20 minuters pillande och så fruktansvärt ont har jag inte. Äta har jag också kunnat göra hyfsat normalt. Så det känns väldigt bra.

Efteråt berättade tandläkaren att han hade bävat lite inför operationen kvällen innan. Det kändes väl som att det var tur att han yttrade det EFTER allt var gjort. Annars hade jag nog varit mer nervös. Han föreberedde mig väl på smärta när jag skulle få bedövningen. Men det kändes ju knappt. Och jag tror att min inställning gjorde att jag kände mindre smärta.

Återbesök om en vecka. Då ska stygnen tas och så ska jag röntga andra visdomstanden för att se om den också växer fel och måste tas bort... Man kan väl hoppas på att jag slipper dra ut den, men sannorlikheten för det är ganska liten. Jag har ärvt små käkar av min mor och trots att jag drog ut tänder när jag var i 10 års åldern för att alla tänder skulle få plats i mina små käkar så har det ju tydligt visat att det lär inte få plats.. Men vi får se på onsdag vad domen blir!

Annars mår jag bra. För er som undrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0