Alldeles lycklig i själen!

Tänk vad lite snö och en hund på bättringsvägen kan göra. Snön gör mig både piggare och gladare. Jag gillar kylan och ljuset som blir när snön kommer. Nu har jag också fått gå upp tidigt på morgonen med min lilla vovve som varit sjuk och då njuter jag bara av landskapet!

Min lilla vovve ja.. Usch vad jobbigt det var torsdag och fredag. Han hade så fruktansvärt ont, veterinärerna pratade om att läget var väldigt allvarligt och tydligen misstänkte man en tumör i levern. Och det enda som gav misstankar om det var blodprovet som visade höga levervärden.

Men smärtan och svullnaden i benen berodde på varbildning. Han opererades igår och de tog ut 3 dl var.. Dränering i benet och han fick åka hem. Det rinner fortfarande ut väldigt mycket var.. Men svullnaden har nästan helt försvunnit och han verkar må mycket, mycket bättre.

Vad det hela beror på vet inte veterinärerna. Troligtvis har han fått ett sticksår som blivit infekterat och lett till varbildning. Men dom hittar inte ingångshålet. Han var också röd på bägge benen och hade blåmärken på bröstkorgen. Vilket ingen vet vart de kommer ifrån..

Det känns i alla fall skönt att han är hemma och är på bättringsvägen. Mina hundar är mitt liv, när dom mår bra mår jag bra. Och just nu verkar vi alla vara ganska tillfreds med livet.

Fick förresten svar på mina blodprover i fredags. Det såg bra ut, både röda och vita blodkroppar var på topp. Gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0