Nyårsångest

Förra nyår, när det blev 2011, då var jag säker på min sak. 2011 kunde inte bli sämre än vad 2010 hade varit. 2010 bestod i ett antal dödsfall på unga människor i mina föräldrars närhet. Min kusin dog i en tragisk olycka och jag själv fick mitt cancerbesked. Så nyåret 2010/2011 var jag lugn och harmonisk.

I år var det mer ångest. För de absolut flesta människorna innebär det nya året nya möjligheter, lycka och kärlek. Jag vill tro och hoppas att det innebär det för mig också. Jag är bara medveten om människor tyvärr kommer få lida varje gång ett nytt år rings in. Egoistiskt nog så hoppas jag att det inte är min tur i år (Det hoppas väl nog alla.) Men varje år får nya människor cancerdiagnoser, hjärtinfarkter, hjärnblödningar, eller får andra svåra besked. Och just där, vid 12-slaget. När alla är glada och livet är bra. Då är det ingen jävel som tänker på det, mer än jag....

Många har hopp till det nya året. Vilket år det än må vara. Jag inser bara att åren blir mycket vad man själv gör dom till. 2010 hade jag lätt kunnat gå under av all skit som hände. Men det gäller att fightas även när livet går emot. Och att försöka göra dom förändringar som man så gärna vill ha gjorda. Annars blir det nya året precis som det gamla.

Vi skapar våra bra år. Det är ingenting som bara händer. Så se till att skapa ett bra 2012 nu. Jag tänkte i alla fall göra mitt bästa för att 2012 ska bli minst lika bra som 2011!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0