Old stuff

Jag är ute på landet med mamma och pappa. Livet är som vanligt lugnt och skönt här ute. På dagen tog vi en liten promenad med hundarna. Det kändes riktigt bra i foten!

Nu håller pappa på att titta igenom gamla videoband som farmor haft. Väldigt blandade inspelningar och roliga beskrivningar på kassetterna om vad som är inspelat.

Men några videokassetter är avspelningar från tv när min farfar var med i olika tv-program. Han var ordförande i IOGT-NTO 1973-1985 och deltog i debatter och program på tv under den tiden. Min farfar dog innan jag ens hade hunnit fylla fyra år. Jag har inga minnen av honom men har hört mycket om honom och har sett många bilder på honom. Men att se inspelningar av honom, höra hans röst och dialekt är jättekonstigt. Det är väldigt kul, men han låter inte alls som jag föreställer mig.

Snart åker jag och pojkvännen iväg på vår resa till Oman. Det ska bli väldigt skönt att komma iväg, att få sola och bada en vecka. Jag ska njuta till fullo!

(Bilden är på min farfar. Vi är nog inte så lika.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0