Skelettscanning

Idag ringde dom från KS och ville boka in mig för Skelettscanning. Vi bad om en sån undersökning på senaste läkarbesöket för att dom ska se att det inte finns tumörer på andra ställen i mitt skelett.

 

Jag fick en tid redan i morgon. Så vid 10.30 ska jag dit och få ett radioaktivt ämne insprutat i blodet. Sen ska jag vänta 3,5 timmar på att få göra själva scannern. Vet inte riktigt vad jag ska roa mig med under den tiden, men något hittar man väl på. Mamma eller pappa följer med, så jag får lite sällskap.

 

Har känt en konstig känsla runt knät på mitt högra ben. Det är på samma sida som tumören sitter på. Troligtvis påverkar tumören så mycket att det också känns i knät, men jag blir ju aningen orolig. Det var ju i mitt vänstra knä hela sjukdomen uppdagades. Men som sagt, troligtvis påverkar tumören nerven (som måste tas bort i samband med operationen) och det är därför jag har konstig känsel i knät. Men därför känns det skönt att göra en scanning också. För då vet man att det inte sitter någon mer tumör och trycker.

 

Kanske får till någon bild till er i morgon på scanningen. So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0