Träningsprogram

Igår fick jag för mig att jag skulle göra allt för att stärka upp muskulaturen kring höften inför operationen. Man måste ju vara stark och förberedd. Så jag började googla på bra övningar att göra för höften. Jag hittade både träningsprogram efter höftledsoperationer och personer som bloggat om övningar inför att springa marathon. Så jag tänkte kombinera några såna övningar, med några jag har själv sen min benoperation, så blir det nog ett bra träningsprogram. Jag hoppas och tror att jag får kontakt med en sjukgymnast på KS som kan ge mig lite tips efter operationen och så har jag försökt få tag på min sjukgymnast, men hon verkar ha semester just nu. Men jag klarar mig nog. Övningar att stärka muskulatur och rörlighet är saker jag kan fixa själv, om det behövs. (Det jag ofta behöver en sjukgymnast till är till att stoppa mig när jag blir för ivrig och vill göra mer än vad jag borde.)
 
Igår beställde jag också några säsonger av en serie jag vill se. Jag tänkte att det kunde roa mig lite under tiden jag ligger på sjukhus och när jag kommit hem och inte är så rörlig. Jag vågar tyvärr inte nämna vilken serie det är, jag skäms lite över det fakum att jag valt just den serien. Men allt som roar är väl bra, tänkte jag!
 
Annars har jag och pappa börjat äta nyttigheter. Inför min förra canceromgång så googlade min kompis Maja fram att det fanns vissa kosttillskott som hade visat sig vara effektiva i kampen mot cancern och kanske mest för att stärka immunförsvaret som gick till botten under cellgiftsbehandlingarna. Så jag tog med mamma in i en hälsokostaffär och fick henne att köpa hälsokostgrejer för flera 100 kronor... som jag bara testade typ tre gånger och insåg att det smakade så illa att jag inte skulle få i mig mer... och så blev det stående. Till för någon dag sen, då jag insåg att ett av dessa kosttillskott var ju faktiskt i form av tabletter. Och att svälja några tabletter är ju inte så farligt. Så jag började ta dom där tabletterna igen. Så började pappa fråga lite kring det där och jag nämnde det andra hälsokostpreparatet, som är i form av ett "pulver" som man blandar ner i vatten eller juice. Jag nämde att det smakade ungefär som att ta klippt gräs och hälla i ett glas vatten. Pappa tyckte att det var något som jag borde testa igen, men insåg att jag aldrig skulle börja dricka det om inte han hade testat. Så han blandade ner lite "pulver" i sin morgonjuice och drack, utan att göra en min. Och jag kunde ju inte vara sämre. Så jag blandade ner i min juice också. Och redan på eftermiddagen/kvällen märkte båda att problemen med magen (som vi båda haft en tid, sådan far sådan dotter...) blev mycket mindre och magen kändes mycket bättre. Så nu börjas dagen, varje morgon med ett glas juice med lite hälsokostpulver i. Det smakar inte så jätteäckligt (bara lite). Men jag inbillar mig att det är väldigt nyttigt (och är det nyttigt så får det smaka äckligt). Speciellt när man läser på om alla alger, gröna teer och olika grässorter som det innehåller. Man tar ju till alla knep man kan för att bli frisk.
 
Gubben (pappa alltså) fyller ju förövrigt år i morgon. Så ni som känner honom, glöm inte att gratta den gamle mannen på hans födelsedag. Då blir han nog glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0