Lördag

Av någon konstig anleding får jag för mig att vakna tidigt. Jag vet inte om det beror på att Alvaro inte är hemma, eller om det är något annat. Men jag vaknar strax efter sju, varje morgon. Idag var visserligen mina hundar en bidragande orsak till att jag vaknade. Den ena hade tagit hela mitt täcke, och den andra stod och kraffsade på sängen med ena tassen. Som om han ville säga något viktigt. Fast jag tror inte det var något viktigt, för han la sig ner och somnade om, så fort han insåg att jag hade vaknat....

Idag ska jag försöka hjälpa min vän Cissi och hennes familj att flytta. Jag har lite ont i foten, så får ta det lite lugnt, men något ska jag väl kunna hjälpa till med tycker jag.

Annars känns det som om jag har massor att fixa innan Alvaro kommer hem i morgon. Jag vill hinna med att städa, ink att skura golven. Jag vill även hinna med att tvätta fönster.. Så vi får se hur det går, om jag hinner göra allt. Det hade varit trevligt om han fått komma hem till ett nystädat hem.

Dags att ta sig i kragen och flytta lite saker då.

Trevlig helg gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0