Lycka

Det känns som om mitt liv börjar ordna upp sig. Det som har varit på hold så länge nu (1,5 år), kanske kommer tillbaka. Den känslan är enorm. Det finns mycket drömmar som jag vill förverkliga och det känns som om dessa drömmar kommer ett steg närmare att bli förverkligade snart. Jag vågar tyvärr inte skriva ut exakt vad det är som är på väg att hända. Men det handlar om jobb.

Igår fyllde morfar år. Han blev 86 år gammal. Det är en riktigt bra ålder på en gammal man. Men hans minne är inte riktigt med honom. Mormor hjälper honom så gott det går men ibland är det jobbigt för henne också. Men igår var vi där och blev bjudna på restaurang. En väldigt trevlig restaurang i Norrtälje med god mat och STORA portioner. Jag åt en planka och kunde knappt få i mig halva plankan. Så jag tog en doggybag. Men det kändes skönt att sitta ner och få träffa mormor, morfar, mamma, pappa och brorsan en stund. Det händer inte så jätteofta att vi kan sitta ner, allihopa och bara umgås. Så det är så underbart att få göra det. Synd att min älskling inte kunde vara med bara.

Våren är ju på väg. Det är för mig helt fantastiskt för det innebär att jag kan ta längre promenader med vovvarna. När det är snö och halt är det svårare och jobbigare att ta långpromenader. Så när våren kommer så går vi mycket. Nu när pojkvännen inte är hemma heller så har jag inte så mycket mer sysselsättning än att ta promenader (man kan ju titta på tv, men det är ju inte så mycket roligt på tv att se). Så jag promenerar och promenerar, vilket hundarna verkar tycka om. Dom sover i alla fall gott efteråt. Snarkar så högt att när man väl sitter och tittar på tv så måste man höja ljudet till max för att höra vad dom säger. Men det är underbart när mina små grisar mår bra.

Det är fantastiskt skönt med ögonen också. Att jag kan se ordentligt utan linser och glasögon. Visserligen har inte synen stabiliserats riktigt än, så till och från blir det lite suddigt (inte så suddigt att jag inte ser, men lite suddigt). Men det ska ta några veckor till innan det är helt perfekt. Jag är väldigt nöjd att jag gjorde operationen. Synen är bra och jag har inga besvär med ögonen.

Just nu känns allt bara så jäkla bra. Det är underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0