Här och nu

Idag känner jag en enorm frustration med min sjukdom. Jag vill vara som alla andra, vara arbetsför som alla andra. Det är väldigt jobbigt och väldigt frustrerande att inte kunna planera sin framtid. Det kan låta konstigt för dig som läser, vadå framtid? Du är sjuk i cancer. Ja, jo.. Jag vet att jag är sjuk. Men jag tänker inte på min sjukdom som om att jag ska dö snart. Jag vet att det finns en risk, den risken får man ta varje dag man lever att livet kan ta slut, när som helst. Men jag kan inte gå runt och vänta på att det ska hända heller. Det gör inte du, även om du riskerar att dö precis lika mycket som jag även om du inte har en livshotande sjukdom. Du planerar ändå ditt liv, din framtid. Jag vill också kunna göra det.
 
Men när man märker att livet förändras ganska drastiskt var tredje månad är det svårt att planera. Jag vet hur mitt liv ser ut nu, idag. Hur livet ser ut om 3 veckor, 1 månad, 1 år har jag ingen aning om. Tyvärr fungerar inte vårt samhälle så idag. På något konstigt sätt så kan man inte leva här och nu, man ska leva sen. Well, det fungerar inte i mitt liv. Jag kan inte leva sen. Jag lever här och nu och det är jävligt frustrerande att inte kunna få göra det.
 
Här och nu, det är allt vi vet. Varför måste vi tänka på så mycket annat?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det är väl KLART att du som alla andra ska tänka på framtiden!! Hoppet ger man inte ge upp förrän man ser pärleportens grindar - innan dess SKA man planera sin framtid, cancer eller ej! Och jag vet ju att du inte ger upp, det kommer du att komma långt med :)

2012-11-06 @ 17:42:18
URL: http://stillness.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0