Åh du härliga medicin

Sådär ja, en helg passerad med thalidomid. Lördagen passerade utan att jag egentligen märkte något. Kroppen kändes som vanligt. Söndagen däremot, kände jag mig energilös, trött och seg. Och så har jag känt mig sen dess. Energilös, uttryckslös. Trött när jag vaknar, trött när jag lägger mig. Dock känner jag inte av tröttheten som sömnighet på samma sätt som jag gjorde förut, mer nu som en energilöshet.

Kroppen känns också trött. Igår var jag på gymmet och kroppen svarade inte alls på samma sätt som den gjort de senaste veckorna utan thalidomid. Kroppen känns också trött, inte bara på gymmet. Jag blir lättare andfådd och tycker inte att jag kan ta lika djupa andetag som innan medicinen.

Men utöver det så känns ju allt som vanligt... Skämt å sido, det gäller att hålla ihop. Medicinen påverkar mig men det gäller att göra det bästa av situationen. Jag vet ju dessutom vad det beror på, och att jag mår mycket bättre så fort jag slutar ta tabletterna.

På måndag får jag svar på hur röntgen såg ut. På torsdag är det nytt blodprov. Hoppas de vita håller sig på en bra nivå.


Kommentarer
Postat av: Jessica G

Kämpa på Edit håller tummar och tår för dig i morgon! Tänker mycket på det du går igenom, du känns så stark i det du skriver. Behåll den positiva energin!!! Kram

2012-10-21 @ 22:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0