Inte riktigt som alla andra

Det är ju redan konstaterat att jag inte är som alla andra. Det insåg jag redan som ung och med cancern har det bara befästs.

Fick en kommentar på bloggen om varför jag gjort benmärgsprovet. Ber om ursäkt om jag varit otydlig med det. Ibland blir det så mycket i huvudet att jag inte får ner allt i bloggen. Men jag har lågt antal vita blodkroppar. De vita blodkropparna produceras i benmärgen och min läkare ville se varför benmärgen inte producerar dessa. Benmärgsprovet kan visa om benmärgen är trött, läkemedelsförgiftad eller om det är något annat fel som gör att den inte jobbar som den ska. På torsdag ska min läkare ringa mig, jag hoppas att jag får veta då varför den beter sig som den gör.

Fick en annan kommentar angående att strålningen kan orsaka lågt antal vita blodkroppar. Det har inte jag hört (vad jag kan minnas) men jag antar att det är en av anledningarna till att de ville ha benmärgsprovet. Om det är strålningen som är anledningen så syns det där (antar jag). Annars har jag tagit minst 2 mediciner som påverkar de vita blodkropparna. Så att någon av medicinerna skulle vara boven är annars väldigt troligt.

Det jag annars tycker är väldigt intressant är att min sambo är halvsjuk. Han hostar och snorar. Och i helgen umgicks vi med hans familj som alla hade varit eller var sjuka. Om någon borde ha blivit sjuk så borde det ju ha blivit jag...? Jag ska inte ropa hej förtidigt, men jag känner mig inte sjuk. Men är det inte konstigt att mitt immunförsvar ska vara lågt, men min sambo har lättare för att utveckla sjukdomar än jag? Jag tycker att det befäster min tes om att jag inte är som alla andra.

Lördag.. What to do?


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej. Ja det är mycket som kan påverka dom vita blodkropparna och efter mycket cellgifter blir benmärgen trött. Min son fick lågt antal vita blodkroppar efter sina beh men fick alltid ratsiograstin för att höja dom fortare efter varje behandling även kallad neupogensprutor. Men sen när han strålades så sjönk dom vita igen och det tog lång tid innan dom blev normala igen. Börjat läsa din blogg nyss och du verkar vara en tuff tjej med livsvilja och det kommer man långt på. Håller tummarna för dig. Mvh Marie.

2012-09-22 @ 17:36:52
Postat av: Mahlin

Hej hej! Hoppas du klarar dig från förkylning. Jag tycker du skriver fantastiskt bra i din blogg och underbart att du delar med dig ut i värlsrymden. Trevlig vecka önskr Mahlin i Jönköping

2012-09-23 @ 19:52:04
URL: http://www.mahlinberglund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0