Tänk dig alla fula svärord du kan komma på och lägg in dom här:

Det känns konstigt i kroppen. Jag är inte alls mig själv idag. Valde att stanna hemma från jobbet för att jag känner att jag inte kan fokusera på mer saker än mig själv idag. Sov också dåligt, drömde endel, så det kändes inte som att det var aktuellt att ta sig till jobbet...
 
På något konstigt sätt känner jag mig rastlös, men jag har inget som jag vill sysselsätta mig med. Det samma känsla när man känner sig förbannat hungrig men inte är sugen på någon mat. Och det är inte så att det inte finns saker att sysselsätta mig med, för det finns det, utan det är bara det att jag inte kan fokusera på saker just nu. Och även de minsta uppgifterna, som att diska, känns enorma.
 
Fortsatt mycket tankar på gårdagen. Jag försöker förstå varför min kropp hellre ger med sig för en cancersjukdom än att den tar hjälp av de läkemedel som jag stoppar i den. Jag vill kunna prata med min kropp, få den att förstå att det är cancern som är boven, att den måste bort och cellgifterna är våra vänner. Men min kropp vill inte riktigt förstå mig.
 
På något naivt sätt så hoppas jag att blodprovet igår visar att det inte är något fel på mina vita blodkroppar. Att det bara var ett tillfälligt fel i fredags när jag tog blodprov, eller att till och med blodprovet i fredags blev fel (för sånt händer tydligen). Jag har ringt sjukhuset för att få svar på hur provet såg ut igår.
 
Igår skrev jag att det känns som om jag går en boxningsmatch. Och det känns verkligen så. Som att jag precis hinner ställa mig upp från den senaste smällen innan en ny kommer.. Men jag tänker också på hur det var förra gången. Då kändes det också som om att jag gick en boxningsmatch, och som att det bara kom slag efter slag som tvingade mig ner på golvet. Men tillslut så slutade slagen att komma. Beskeden slutade vara negativa och läget blev istället stabilt och vad så under 1,5 år. Det ger mig hopp, när som helst kan det vända.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0