Vad har hänt sen sist?

Mötet med FK och AF gick bra. Dom är ganska nöjda och glada med mig, eftersom att jag sköter mig själv. Det känns också skönt att dom är förstående. Det är inte lätt att vara i min situation. Jag önskar att jag hade orken att jobba 100 %. Men just nu fungerar det inte. Vilket både FK och AF förstår. FK-handläggaren hade inte fått kontakt med min läkare än (surprise?) men hon väntade på samtal från Lidbrink. Nästa läkarbesök, som jag fått tid den 17 sep, ska jag begära ett läkarintyg så att jag sen kan söka ny ersättning. Det läkarbesöket är bara en uppföljning med mediciner, tror jag. Jag har iaf inte fått tid till röntgen och det har inte gått 3 månader än. Så vi får se, troligen blir röntgen i slutet av oktober.

Annars fick jag tid hos en hjärtläkare i slutet av september. Och jag fick även en tid för dygns EKG veckan innan besöket hos hjärtläkaren. Så hoppas jag att dom verkligen kan se mina oregelbundna hjärtslag. Det hade varit skönt att bara få bekräftat att det inte är något farligt.

Annars fortsätter mest oturen för hundarna. Tea (Jack Russeln) har blivit frisk från sin skada på hornhinnan (men det tog dryga 4 veckor). Chow-chowen däremot är inne på sin 3 sjukvecka med tassen. Vi var hos veterinären förra fredagen och fick antibiotika för att såret inte hade läkt och att han hade ont. Det verkade fungera bra och jag slutade ge honom smärtlindringen, för ont hade han inte. För än i går eftermiddag. Då hade han så ont att han bara gick runt och pep och ville inte sätta ner tassen! Mer smärtlindring... Måste ringa veterinären direkt i morgon bitti för att höra vad vi ska göra.. Såret vill ju inte läka!

Men annars så är det bra. Var ute på landet i helgen med vovvar, bror med flickvän, och mamma och pappa såklart. Det började kännas lite höstlikt där ute. Jag gillar ju hösten, så det ger lite härliga känslor när det känns som om den är på väg. Hösten = Mys!

Dags att sova. Jag är ordentligt trött.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0