Buenos Aires

Oj oj vad dåligt uppdaterad bloggen var då.. Jag har semester, jag skyller på det!

Sen uppdateringen i La Paloma hann vi med två dagar i Punta del Diablo och tre nätter på en gård strax utanför Colonia. Mycket trevliga dagar, framförallt på gården där vi hade ett helt eget hus. På gården fanns även hästar och fyra hundar. Jag som saknar mina två krabater där hemma fick i alla fall krama och pussa på hund för några dagar. Det behövdes verkligen!

Sen åkte vi tillbaka till Montevideo och tog färjan över Rio del la Plata och hamnade i storstaden Buenos Aires. En enorm stad! Här har vi varit i tre dagar och fått uppleva fina kvarter, slumkvarter och målade kvarter. Igår besökte vi en märklig kyrkogård (Ricoleta) som är känd för sina enorma gravar. Det kändes konstigt att gå på en kyrkogård där gångarna mellan gravarna kändes som vägar och gravarna var som hus..

Idag tar vi båten över floden tillbaka till Montevideo där vi är i en vecka innan vi flyger hem till Sverige igen. Sol och bad står högst på listan denna sista vecka. Och lite shopping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0