Äntligen uppkopplad!

Då var jag på sjukhuset och tillslut också uppkopplad till ett cytostatikadropp. Det tog en väldans tid idag att få igång min behandling. Först hade min plats blivit tvungen att ges bort till någon akutpatient (dom bad så hemskt mycket om ursäkt för att de blev tvungna att ta akutpatienter när dom vet att jag är en inbokad patient, men dom har tyvärr inte så mycket val). Sen när jag väl hade fått en säng och fått nålar i porten så började porten strula. Det gick att spola in vätska i porten, men det krävs blodretur (att dom kan dra tillbaka blod i porten) för att porten ska vara "godkänd" att användas till dropp. Först hade sjuksköterskan i ett medel som ska lösa upp proppar och skit ifall något sitter i slangen, men när inte heller det fungerade tillräckligt så satte hon igång droppet ändå. Och sen fick jag byta rum. Och när hon sen skulle ta blodprov så ville hon testa att göra det i porten igen istället för att behöva sticka mig.

Men inte ville porten fungera. Hon försökte, och tillkallade en kollega som också försökte. Och tillslut säger den ena ssk att jag skulle ta ett djupt andetag. Och vips så fungerade det. Men bara när jag tar ett djupt andetag. Men det funkar!
 
Den här gången hade jag inte turen att få eget rum. Men det gör inte så mycket. Det är jag och några äldre damer på rummet. Och det är ju trevligt med lite sällskap. Dessutom kommer jag nog mest vara uppkopplad till min dator för att titta på mina DVD-boxar, så det gör inget om det är andra i rummet samtidigt.
 
Jag har legat på den här avdelningen 2010 när jag behandlades förra gången. Jag känner igen några av sjuksköterskorna och några undersköterskor. Även om inte dom kommer ihåg mig.
 
Vi får se hur långt tid det tar innan kroppen börjar kännas skrutt igen. Det brukar ta någon dag med cyto innan det kickar in. Just nu känns det ändå väldigt bra.
 
Nu ska jag återgå till mina DVD-boxar en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0