Feber

De senaste dagarna har varit lite tuffa. Igår hade jag dåligt med ork och mådde väldigt dåligt. Det började egentligen natten innan, då jag sov väldigt dåligt och hade väldigt hög vilopuls. Den låg på ca 100 och jag brukar nog ligga under 60.

Dagen var jättetuff igår och jag var bara trött och slö. Jag fick ringa min mamma som kom och hjälpte mig med hundarna. Och när hon gav mig en kram så tyckte hon att jag var varm. Så jag tog tempen och det visade sig mycket riktigt att jag låg på 38,4.

Ringde sjukhuset och fick rådet att ta Alvedon och testa tempen igen efter 2 timmar. Tempen hade gått ner till 37,5 men gick senare på kvällen upp till 38,8 och jag hade extrem frossa. Ringde sjukhuset igen och fick rådet att ta mer Alvedon och Ipren. Enligt mina blodprover så ser mina vita blodkroppar bra ut. Men varför jag har feber är oklart.

Alvedon och Ipren tar visserligen ner febern, men den ökar igen så fort tabletterna slutar verka. Sjukhuset ska ringa och meddela om jag ska ta kompletterande blodprover. Vi får helt enkelt vänta och se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0