Inte något klokare

Det kändes något konstigt att vara på akuten bland sjuka människor och känna sig friskare än vad jag gjort på flera dagar. Men jag lyder dom råd jag får från sjukhuset och om det innebär att vänta på akuten så får jag göra det.

Läkaren kom rätt så fort in till mig. Vi pratade lite och han blev inte klokare på mig och mina symptom. Men han undersökte mig mycket noggrant. Lyssnade på lungorna och hjärtat, klämde på magen och letade efter svullnader. Men inget hittade han. För att vara på säkra sidan fick jag göra en lungröntgen och göra test för urinvägsinfektion.

Men allt såg bra ut och han konstaterade att jag såg rätt pigg ut. Mitt infektionsvärde kan ha påverkats av cytostatika kuren och cancern kan göra att jag hade feber i dagarna två. Eftersom att jag inte tagit infektionsvärdet tidigare är det oklart om det stigit eller är på väg ner.

Så han konstaterade att just nu, med tanke på att jag var pigg och feberfri, så behövdes ingen antibiotika. Jag skulle dock ta nytt blodprov i morgon bitti för att se att inte värdet på de vita blodkropparna försämras.

Sen fick jag åka hem igen. Det var skönt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0