Baksäteschaufför

Idag bloggar jag åter från baksätet..

Jag mår bra. Julen har varit härlig med familjen ute på landet.

Idag var det dock dags för återbesök och omgipsning på ortopedmottagningen. Vi fick åka från landet (12 mil norr om Sthlm). Mamma och jag åkte.

Vi kom fram i god tid och hann äta lite innan vi fick gipsa om. Mycket frågor av sköterskorna om varför jag skulle gipsa om. Dom tyckte att det kunde få sitta kvar.. Men snälla som dom var gipsade dom om. En av kvinnorna tyckte att dom kunde gipsa om bara för att jag skulle få valuta för mina pengar. Haha!

Efter omgipsningen fick jag besöka läkaren. Ännu en ny läkare som tyckte det var onödigt att jag skulle dit. Han förstod inte vad han skulle göramediterande jag inte röntgat foten, och gipset var på, så han kunde inte se såren.. Men skämtsamt sa han att han kunde välsigna det nya gipset. Så det gjorde han.. Och så fick jag börja stödja fullt på foten från och med nu.. YES! Det känns väldigt skönt. Nu kan jag bete sig mer som vanligt folk!

Och så fick jag träffa pojkvännen i all hast. Det kändes bra att få se honom efter en vecka..

Nu ska vi åka tillbaka till landet. Åter i stan den 29..

God fortsättning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0