Ge blod!

Jag känner att jag måste skriva det här inlägget. Det är viktigt. Speciellt nu när jag är portad från att ge blod.

Men ni som får och ni som kan. Jag förstår att det kan vara läskigt för endel. Det är ju blod. Men sköterskorna är trevliga och det mesta sitter ändå i ditt huvud, att det skulle vara läskigt menar jag. Jag har all respekt för er som tycker att det är det värsta man kan göra, men ni andra?

Blod behövs. Vi cancersjuka får blod ofta när våra egna kroppar inte orkar producera röda blodkroppar. Bristen på röda blodkroppar gör en trött, hängig och vit. Typ kritvit. Det är inte bara cancersjuka som får blod. Efter operationer är det vanligt att man får blod. Även vid andra tillfällen i vården behövs blod.

Så om du vill, vågar och kan så ta kontakt med närmaste blodgivarcentral och ge lite av ditt blod. För det behövs!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag ger alltid när jag får :)

2011-10-07 @ 23:18:18
URL: http://stillness.papper.fi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0