Produktiv dag!

Idag har jag och sambon varit väldigt produktiva. Vi har lagat god mat till matlådor under veckan och vi har bakat bröd. Jag gillar det, att göra egen mat och eget bröd. Jag får för mig att det är både mycket nyttigare och billigare att göra det själv än att köpa. Och oftast brukar det också vara mycket godare.
 
(Dagens bröd blev två grahamslimpor)
 
Fast det absolut främsta skälet till att jag försöker laga mat från grunden och baka eget bröd är för att jag får för mig att det är bättre för min cancer. För det första så kan jag undvika kemikalier så som konserveringsmedel och jag kan dessutom använda ingredienser som jag vet är nyttigare för mig.
 
 
(Vår egna paella med kyckling och chorizo. Vi har inspirerats av vänner i Skåne till denna rätt).
 
Vi har även hunnit med en hundpromenad i snön. Vi får tyvärr inte gå allt för långt så länge som Bim-Bim inte är helt frisk (vi var appropå det tillbaka på djursjukhuset i torsdags, då det konstaterades att det inte har läkt. Mer antibiotika och dräneringen får sitta kvar till på tisdag.), men vi är i alla fall ute och går små korta promenader. Och har man en långhårig hund så lägger sig snön på honom som ett täcke. Då blir man såhär fin!:
 
 
Jag känner mig mycket piggare nu för tiden vilket gör att jag orkar mer. Det är både skönt och roligt. Man hinner ju med mycket mer då!
 
Pratade förresten med sjukhuset i fredags. Blodproverna fortsätter att se bra ut. Kanoners!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0