Efter helgen

Jaha, både ni och jag trodde att jag skulle få ett samtal av min läkare i fredags. Men jag fick inget samtal. Vilket gjorde mig både irriterad och frustrerad. Det här handlar om mitt liv och min framtid. Jag förstår att min läkare har massor av andra patienter och mycket att göra. Men jag väntar på att få svar på vad jag ska göra fram över. Det är ingen lätt sak att vänta på. Även om jag har blivit ganska bra på att vänta. Men jag vill ha svar, jag vill veta vad jag måste ställa mig in på. Jag vill veta nu.
 
Att jag inte fick svar gjorde att jag fick psykbryt i lördags morse. Jag bara grät och grät och grät. Min stackars sambo gjorde inget annat än att försöka trösta mig. Jag var så ledsen. Jag kunde inte se något positivt med något. Hittills under min sjukdomstid har jag ändå längtat efter att få bli frisk. Men i lördags morse hittade jag ingenting som gjorde det värt att kämpa. Jag var bara så ledsen. Jag ville inget och jag mådde så dåligt. Tillslut lyckades jag ändå komma fram till att jag gärna ville åka ut till landet. Så sagt och gjort. Vi packade varsin liten väska och åkte. Det är skönt att kunna ha landet så nära ändå. Det är ju trots allt bara 1,5 timme bort.
 
Och det var helt rätt beslut att åka ut dit. Fint väder, snön hade smält bort och hundarna var där ute med mamma och pappa. Det var så skönt att kunna vara ute i det fina vädret. Vi fick till och med bytt däcken på bilen (äntligen!). Och jag blev gladare och lugnare i själen. Igår åkte vi hem igen. Alvaro ska jobba och jag ska träffa min kurator i morgon och min vän Maja som jag inte träffat på länge.
 
I fredags mailade jag min läkare om att hon skulle ringt mig i fredags (hon har inte svarat) och jag har även idag på morgonen ringt sjukhuset för att meddela att hon lovat att ringa mig redan i fredags. Än har jag inte hört något, men jag förväntar mig att dom hör av sig under dagen. I alla fall på något sätt. Men jag hatar verkligen att JAG måste vara den som ska höra av mig till dom för att få någon typ av besked. Det är inte så bra vård ska fungera.
 
Så jag väntar och lovar att ge besked på bloggen så fort jag vet vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0