Furix

Igår var ingen bra dag för mig. Jag hade gjort åt all min energi för att ta mig till KS i torsdags. Så igår hade jag extremt mycket ångest och kroppen var totalt slut. Dagen spenderades i princip i sängen, jag lyckades ta mig upp någon timme på kvällen. Men jag mådde verkligen pyton.

Idag känns det bättre. Dagen började med att min sjuksköterska från ASiH kom för att byta mitt morfinplåster. Jag har äntligen fått plåster som smärtlindring istället för tabletter. Vilket känns väldigt skönt med tanke på hur mycket andra piller jag tar. Vi pratade lite om att jag har svårt att sova, och att jag upplever det som om jag har vatten i lungorna. Och därför har svårt att ligga på ett bra sätt när jag ska sova.

Så hon konsulterade läkaren och gav mig en furixspruta (vätskedrivande). Jag spenderade i princip hela förmiddagen på toa, men det behövdes verkligen. Jag känner mig inte alls lika svullen i kroppen (även om fötterna fortfarande är lite svullna.). Det var också tal om att läkaren skulle kunna dränera min vänstra lunga igen. Vi får se om det blir av i morgon.

Det känns lite bättre att inte vara fylld till bredden med vatten. Känner inte heller av illamåendet från Nexavaret, än, vilket är jätteskönt. Jag njuter av att det känns lite bättre idag.

(Ber om ursäkt att inlägget blev lite spretigt, jag hade redan skrivit ett inlägg men av någon anledning försvann det.)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tycker att du är så oerhört tapper! Kram

2013-08-11 @ 01:10:12
Postat av: Pernillanilla

Kämpa på!!! Styrkekramar

2013-08-11 @ 23:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0