Hopp igen

Tänkte bara skriva lite om de olika behandlingsalternativen som jag skrev om tidigare när jag låg på sjukan.

Det där med att operera in något i lungan var ett alternativ som uteslöts ganska fort. Det var en operation som för mig med sämre lungkapacitet innebär en del risker, bland annat att jag kunde hamna i respirator. Och när lungläkarna inte ens kunde garantera en förbättring av mitt tillstånd så tyckte varken jag eller läkarna att det var en bra idé.

Att stråla tumörerna håller dom på att utreda. Man strålar då några stycken, en slags punktstrålning. Om det är aktuellt får jag mer besked om på läkarbesöket den 8 augusti.

Då får jag också mer besked om Nexavar och om jag ska börja ta tabletterna igen. Just nu har jag ett uppehåll.

Så just nu går jag mest och väntar på att kroppen ska återhämta sig, orka mera. Det går sådär måste jag erkänna. Men jag får ha tålamod.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag är dålig på att kommentera mellan varven, men jag läser allt du skriver, följer med varje inlägg, tänker på dig. Hoppas att du orkar kämpa, hittills har du inte haft brist på kämparglöd i alla fall :) Jag hoppas för allt i världen att allt ditt kämpande betalar sig! Och att krafterna återkommer snart! Kramar, Sofia

2013-08-02 @ 11:48:05
URL: http://stillness.papper.fi
Postat av: Mahlin

Härligt att du är hemma igen. Nu håller jag tummarna för att du sakta men säkert blir starkare och att läkarna kommer på exakt hur de ska få bukt med ditt strul med lungorna så att tumörerna försvinner. Trevlig helg önskar Mahlin i Jönköping

2013-08-02 @ 13:25:12
URL: http://www.mahlinsotto.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0