Komma hem

Fick äntligen komma hem igår. Så fantastiskt skönt, jag blev genast mycket friskare så fort jag kom utanför sjukhuset.

Det var först lite oklart huruvida jag skulle kunna klara mig utan syrgas i hemmet. På sjukhuset hade jag en syrgas på ca 7 liter. Men efter att avdelningsläkaren konsulterat lungläkarna så kunde dom konstatera att med lite avvänjning så skulle jag nog ändå klara mig utan syrgas. Så vi började trappa ner och hela sista dygnet var jag utan syrgas. Och det fungerar alldeles perfekt. Jag har lite andra mediciner jag kan ta till när det känns lite tungt med andningen.

Och så har jag fått Asih, avancerad sjukvård i hemmet. Det känns jättebra, man kan ringa när på dygnet om i princip vad som helst. Om man bara är orolig eller om man skulle behöva sjukvård, så finns dom där. Det känns toppen. En riktigt bra trygghet.

Läkarna på sjukhuset var ju också förbryllade över mitt infektionsvärde. Det var väldigt högt (det låg på över 200, jag tror värdet inte bör överstiga 3.) när jag kom in och efter några dagar med en väldigt stark antibiotika så hade det inte sjunkit speciellt mycket. Fick veta idag av Asih-läkaren att det höga värdet också kan betyda att kroppen kämpar på mot cancern. Att det visar sig i det höga värdet. Och det känns hoppfullt. Vi kämpar på min kropp och jag!

Det blev ett lite hoppigt inlägg idag. Ber om ursäkt för det. Men nu vet ni i alla fall vart jag befinner mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0