Dilemma

Jag har haft svårt att sova i två dagar nu. Det har troligtvis berott på flera anledningar. Men en stor anledning har varit pga min andning. Jag vill inte säga att jag har svårt att andas, men det är slemmigt, det piper och låter. Något som är otroligt irriterande. Det är väldigt mänskligt att irritera sig över det och harkla sig eller byta sovställning. Detta har lett till att min sömn blivit bristande. Inte nog med att det är irriterande, det sätter också igång en miljard tankar...

Till och från använder jag hostmedicin med morfin i för att lätta på symtomen. Men av någon anledning får jag ont i magen av medicinen. Det kommer inte på en gång, utan uppträder tidig morgon. Sådär vid 04-tiden.

Så de senaste dagarna har jag därför försökt använda hostmedicinen utan morfin i. Men den har som ni förstår varit verkningslös. Idag har jag valt att ta hostmedicinen med morfin i bara för att få sova ordentligt.

Men vad väljer man? Att andas ordentligt men ha ont i magen, eller att andas med irriterande pipljud men att magen känns ok?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0