Nya vänner

Jag fick byta rum igår igen. Som jag förstod det som berodde det på att sjuksköterskan på det rum där jag sov, hon var inhyrd och hade inte befogenhet att jobba med cytostatika. Så jag fick byta rum och hamnade i samma rum som två fantastiska tjejer.

Vi har alla tre sarkom, två av oss osteosarkom och en Ewing Sarkom. Vi pratade länge och väl om sjukdomarna, vänner, läkare, behandlingar. Tja, allt! För det är verkligen så, vi har så mycket gemensamt bara för att vi har samma sjukdom. Samma tankar, känslor och liknande upplevelser. Det är så skönt att känna stöd i människor som upplever liknande saker som jag.

Vi satt och pratade hela kvällen igår. Sen var det dags för en av tjejerna att åka hem (lyllos henne). Min andra rumskompis åker hem idag.

Och strax börjar jag mitt tredje och sista dygn. Det ska bli så ljuvligt att kunna räkna ner till dess att jag får gå hem. Denna behandlingsomgång har varit ganska tuff. Mycket tankar, känslor och tårar. Troligtvis för att jag inte kände mig emotionellt beredd att komma hit i torsdags. Men nu som sagt, är det snart bara nedräkning kvar!

Kommentarer
Postat av: Mahlin

Hej!
Jag har läst din fina blogg sen start och håller verkligen tummarna för dig och livet. Hoppas cytostatikan nu skickar de otäcka sakerna i din kropp åt skogen. En gång för alla. Hoppas din sommar blir bra. Själv är jag en helt vanlig morsa i åldern 45 plus som halkde in på din fina blogg. Med vänlig hälsning,
Mahlin

2013-06-29 @ 20:17:30
URL: http://www.mahlinsotto.blogspot.com/
Postat av: sofie logren

hej. satt och läste din blogg nu. du är en otrolig kämpe ! Jag fick diagnosen ewing sarkom i november 2013 och behandlas nu för det på sjukhuset i Lund var tredje vecka. Vart får du dina behandlingar? Kanske vi har stött på varandra om det är i lund :)? Om du känner att du vill får du gärna kontakta mig, är alltid skönt att prata med någon som vet vad man går igenom. kanske har du facebook? kram från sofie logren

2014-07-29 @ 14:36:48
URL: http://fuckcanceer.blogg.se
Postat av: sofie logren

hej. satt och läste din blogg nu. du är en otrolig kämpe ! Jag fick diagnosen ewing sarkom i november 2013 och behandlas nu för det på sjukhuset i Lund var tredje vecka. Vart får du dina behandlingar? Kanske vi har stött på varandra om det är i lund :)? Om du känner att du vill får du gärna kontakta mig, är alltid skönt att prata med någon som vet vad man går igenom. kanske har du facebook? kram från sofie logren

2014-07-29 @ 14:36:53
URL: http://fuckcanceer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0