Landet!

Åh, det är så uppfriskande att få komma ut till landstället. Jag kan inte säga vad det är, men jag känner mig lugn och trygg där ute. Alla världens problem känns så långt bort. Det är riktigt skönt.

Har inte fått några besked om operation än. Tydligen vill onkologerna och buk-kirurgerna ta upp mitt fall på sarkomkonferensen som onkologerna och ortopederna har gällande oss sarkompatienter. Jag gissar att de vill ha ett OK från sarkomguden Otte Brosjö (som sa nej till den förra operationen när tumören satt i skelettet). Troligtvis får jag besked måndag em eller tisdag.

Medicineringen går över förväntan. Har inte känt av något större illamående eller någon extrem trötthet. Dock har min mage halvt kapsejsat pga all medicinering. Så jag får ringa sjukhuset och rådgöra med dom i morgon. För det är inte kul att ha magknip och extrema diarréer....

Annars fortsätter allt som vanligt. Smärtan i ljumsken varierar från ganska kraftig till ganska lindrig. Smärtlindringen fungerar hyfsat bra, även om jag gör allt för att undvika att ta morfintabletterna. Troligtvis är det därför magen kapsejsat.. Man ska tydligen inte ta Ipren samtidigt som man behandlar med Methotrexat. Men jag kollade med läkaren i fredags och hon trodde det var okej.. Tydligen tyckte inte min mage det..

Men men. Får som sagt prata med sjukan i morgon.

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Usch, vad ledsen jag blev av att höra att du fått nya tumörer!! Det är helt fantastiskt vad du kämpar! Du får vara vår inspiration nu när min dotter också fått återfall av sarkom. Förbannade sjukdom!!! Först brakar man helt ihop av nedslående bakslag, men jag inser att så länge vi kan kämpa är det det vi måste göra...o då är varje bra stund värd allt!
Lycka till!
Kramar Camilla

2013-03-04 @ 16:57:36
Postat av: marie

Man får aldrig ge upp och det kommer nya mediciner emellanåt. Min son hade oxå sarkom och han gav aldrig upp men till slut segrade skitsjukdomen över honom. Skickar dig Edit styrkekramar och även till dig Camilla. Kämpa på.

2013-03-05 @ 14:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0