Första natten

Natten har varit god. På sjukhus får man förvänta sig att man vaknar då och då av olika anledningar. Men trots att jag blivit tvungen att kissa några gånger, att mina cytopumpar har pipit av olika anledningar och att cyton skulle bytas halv tre i natt, så har jag sovit väldigt bra. Jag slocknade snabbt igår kväll vid halv 12 (efter att jag fått vätskedrivande och kissat tre gånger på en timme, totalt 1,3 liter) och vaknade inte för än kl 1 när mitt ena vätskedropp hade tagit slut. Det var lite oväntat både från mig och sjuksköterskan, men pumpen pep. Hon bytte droppet och cyton vid halv 3 tiden och sen har jag kunnat sova ganska bra (pumpen pep någon gång där efter också och jag har kissat någon gång efter det).
 
Men jag är förvånad över hur bra jag mår och hur bra det går att äta, framför allt. Så som jag minns det så mådde jag ganska bra förra gången jag låg inne och fick den här behandlingen också, men då hade jag en stor tumör i benet som gjorde ont och som hindrade mig att röra mig fysiskt. Och jag har för mig att jag hade svårare att äta ju längre behandlingen gick. Men just nu känns det väldigt bra, så vi får se hur det utvecklas nu under sjukhusvistelsen.
 
Vi får se vad den här dagen har att ge, jag vet i alla fall att Alvaro kommer förbi efter jobbet och att mamma skulle dyka upp på sin väg ut till landstället. Besöken ser jag mest fram emot idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0