"Du är ju inte handikappad!"

Igår var jag och pojvkännen ute på galej. Eller, vi var först i Sickla en sväng för att titta på skor till Alvaro. Sen var vi och handlade lite mat. Vår plan var att egentligen äta pizza ikväll (eftersom att Alvaro jobbar kväll ikväll och jobbar dag i morgon, dvs börjar typ vid 7..). Men igår insåg vi att inte så många pizzerior har öppet på nyårsafton. Så det blev lite andra planer istället.

Men igår i alla fall, när vi var inne på Ica, vi hade precis betalat. Så hjälpte jag killen som stått före oss i kön. Hans platskasse med matvaror i hade gått sönder när han packade den, och så tog han en ny kasse med hade svårt att få i den gamla kassen i den nya. Så jag erbjöd min hjälp, trots att jag stod där med kryckor. När jag hade hjälpt honom (jag höll bara i ena handtaget..) så utbrast han lite skämtsamt "Du är ju inte så handikappad!" och så vände han sig till Alvaro och sa "Tillåt inte henne spela på det där, hon klarar sig själv". Så bara så ni vet, jag är inte handikappad.

Sen gick vi på bio igår kväll. Vi såg "The girl with the dragon tattoo". VÄLDIGT bra film. Riktigt påkostad. Storyn kunde man ju sedan tidigare, men jag gillade att den amerikanska filmen var mer detaljerad än den svenska. Den svenska har plockat bort mycket från boken, så storyn blir väldigt annorlunda. Den amerikanska är lättare att hänga med i. Och som sagt, den är mer välgjord. I början av filmen satt jag och jämförde mycket med den svenska. Men sen insåg jag att det är ju trots allt inte en kopia av den svenska. Den amerikanska utgår från boken, och inte från den svenska filmen. Den är helt klart värd att se!

Så tänkte jag som avslut säga gott nytt år kära bloggläsare och vän! Jag har inte speciellt många nyårslöften för 2012. Mer än att njuta av livet och försöka göra 2012 till ett minst lika bra år som 2011. 2011 har absolut var bra, trots benbrott och dödsfall. Allt som inte innefattar cancer känns som toppenår. Så om cancern håller sig i schack så tror jag att 2012 blir riktigt bra!

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0