Ett riktigt bittert inlägg..

Jag skulle ju byta gips.. Det har inte gått så bra.. Ringde SÖS ortopedmottagning i fredags för att få komma dit och byta gips. Det var inte så enkelt som jag hade trott. Dom stängde nämligen kl 12 på fredagar, och innan 12 hade jag inte hunnit dit. Så kvinnan jag talade med tyckte att jag skulle söka till akuten under helgen. Sagt och gjort. Lördagen hade inte pojkvännen tid att följa med, så vi bestämde att åka ganska tidigt på förmiddagen på söndagen.

Vi kom dit, blev expeditierade (eller vad det kan kallas när en sjuksköterska i luckan frågar vad man är för sjuk) och fick sätta oss ner för att vänta. Där satt vi och de andra i väntrummet i tre timmar. Högst två personer av oss mindre allvarligt skadade kom in under dessa tre timmar. Sen fick dom lite sprutt i benen där på akuten och tog in några fler och tillslut ropade dom upp mitt namn. Så säger hon "jag måste bara fråga vad du vill att vi ska göra för dig?" "Byta mitt gips, för det skaver". Då menade hon på att dom inte har tid för mig för än om flera timmar, och att jag då borde söka mig till ortopedmottagningen måndag morgon. MEN TACK SÅ JÄVLA MYCKET, när vi har suttit där i tre jävla timmar.. KUL, inte..

Vi åkte i alla fall hem. Jag hoppar på kryckor har jag lite svårt att ta mig till olika platser utan att någon kör mig. Och ingen kan köra mig till SÖS för än i morgon. Men så ringde jag dit nyss, för att kolla att man bara kan dyka upp för att få nytt gips... Men det är inte alls så att man bara kan åka dit, som kvinnan på akuten tyckte. Utan man måste boka tid.. Och jag hade tur som kunde få en tid i morgon.. HÄRLIGT.. fint.. Jag är så trött på det här så det är sjukt. Jag hoppas att det inte blir något strul i morgon. För då lägger jag mig ner och skriker som en treåring.. Nu har jag nog varit bitter färdigt för idag. Tack för att ni lyssnar!

Kommentarer
Postat av: Rob

Släng ut en bild på ditt gips då =)

2011-12-13 @ 20:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0