"Cancer livnär sig på socker"

Jag blir rädd när jag läser cancerboken. Det står så mycket information i boken som så många människor inte vet om, och som dom troligtvis aldrig kommer få veta.

Vissa saker i boken blir till nyheter i tv och radio, så som att vissa tillsatser i kött- och charkprodukter bidrar till ökad cancer. Eller som i början av veckan att bisfenol A som finns i plastprodukter och konserveringsburkar är cancerframkallande och hormonstörande. Och även fast det blir en nyhet och människor reagerar så reagerar inte våra politiker nämnvärt. Dom ska starta en utredning....

Det säger väl allt om hur seriöst man tar på larm om cancerframkallande ämnen. Allt läggs på den enskilde. Vi måste själva söka information om livsmedel och cancerframkallande ämnen. Vilket känns som en enorm börda. I alla fall för mig.

Så när jag läser boken blir jag så ledsen. Det är så mycket i boken som alla borde veta. Som att vitt mjöl och socker är de absolut främsta orsakerna till cancer. Cancerfallen har ökat med enorma siffror, bara sen andra världskriget. Bara för att vi har ändrat vårt sätt att leva. Och det kommer fortsätta öka, om vi inte gör något åt saken.

Jag vill sprida kunskapen och framförallt få människor att läsa boken Anti Cancer - Ett nytt sätt att leva.

Lägger ut en bild på sidan i boken som gör mig mest förfärad.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Socker och vitt mjöl är förvisso inte nyttigt i för stora doser, men jag tror inte på skräckpropaganda, att 'normal' diet orsakar cancer, att man måste avstå allt socker. (att rött kött orsakar cancer skrivs det väl också mycket om) ALLA kolhydrater vi äter bryts ju ner till socker, och visst har tumörer ofta ökad metabolism och sockerkonsumtion således (utnyttjas tex vid PET-us) men de går nog inte svälta bort. Hoppas författarna till boken ger vetenskapliga referenser så du kan läsa vidare om du vill.

2012-06-15 @ 08:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0