Choklad

Ojoj. Som vanligt har det gått låååångt tid sen senaste inlägget.. Vilket inte är bra, men jag försöker och just nu går tiden åt till annat än att blogga. Men jag mår bra, det är väl det viktigaste!

På senaste har det dessutom gått åt helvete med maten. Jag la ju om kosten i början av året, men av någon anledning så har jag inte alls kunnat följa det de senaste tre veckorna (ungefär). Och först kunde jag inte förstå varför. Det kändes bara pest och pina alltihopa. Men så igår slog det ned som en blixt från klar himmel.

För några veckor sen började jag nämligen äta mörk choklad. Jag har hört att det är bra, både ur cancersynpunkt men också för att hålla vikten. Så jag satte igång och började äta mellan 20 och 40 gram 70% choklad om dagen. Varje dag. Men som alla vet så är ju choklad beroendeframkallande. Och jag har varit "beroende" av både det ena och det andra i matväg de senaste åren. (Beroendet är inte alls så starkt som andras beroenden, men det påverkar mig och mitt allmäntillstånd så pass att jag väljer att kalla det för ett beroende). Choklad har definitivt varit en av sakerna jag varit beroende av. Och chokladen triggade mitt beroende för socker. Så jag mått dåligt pga mitt socker- och chokladberoende.

Jag känner mig så dum, så här i efterhand, att jag fick för mig att börja äta choklad. Hur nyttigt det än är så kan jag inte ha choklad i kylskåpet. Men jag har i alla fall lärt mig en läxa. Så nu gäller det att göra mig fri från "beroendet" och ta tag i kosten igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0