Mediciner

Av någon konstig anledning vaknade jag kl 05 i morse och var klarvaken. Inte så mycket att göra än att försöka slappna av och somna om. Gick dock upp med sambon kl 06, kändes så onödigt att ligga i sängen utan att somna. Men det är ju så ovanligt. Jag har sällan svårt att sova, även utan mediciner.

Att jag bara fick 6 timmars sömn gör att jag är trött nu. Har varit på sjukhuset för att först träffa ssk (sjuksköterskan)Lilian på Radiumhemmet för att lära mig om den nya medicinen. Sen samtal med kuratorn.

Den nya medicinen verkar inte så komplicerad. Tar jag medicinen på kvällen så sover jag förhoppningsvis förbi de flesta biverkningarna. Det enda som verkar krångligt är att man ska komma ihåg att vara på fastande mage när man tar medicinen. Man ska inte äta på 1,5 timme före och en timme efter. Så det blir till att lära sig nya rutiner.

Men jag ser lite fram emot den här medicinen. Den kan ju trots allt påverka tumörerna! Det hade ju varit fantastiskt.

Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Åsa Hagelstedt

Länge sedan jag läste och nu när jag läste i kapp inser jag hur mycket du och din kropp får du stå ut med hela tiden. Fan va jobbigt med lungorna, hoppas verkligen att nya medicinen tar kål på dom tumörerna innan dom påverkar hur du mår!

2012-10-25 @ 22:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0