Apr. 30, 2013

I morse hostade jag slemmiga blodklumpar igen. Skulle ändå till Radiumhemmet för att prata med min kurator. Så jag passade på att prata med sjuksköterskorna på sarkommottagningen. Jag fick ta nya blodprover som Elisabet begärde. Och så fick jag lite info om cellgifterna jag ska få på måndag.

Det ena, Cisplatin har jag fått förut. Nu ska jag få halv dos av det. Det andra hade jag inte hört namnet på, men jag tror det var samma som doxrubicin som jag fått tidigare. Där skulle dosen reduceras med 25%. Eventuellt tappar jag inte allt hår, det kanske bara tunnas ut pga den lägre dosen. Men det är inte säkert. Nervpirrningar, illamående, trötthet och infektionskänslig är de vanligaste biverkningarna. Man kunde också få ont i kroppen, som led- och muskelvärk.

Men det ska bli bra. Jag har bestämt det och då är det så!

Oh, just det. Blodproverna såg bra ut. Så ingen fara med hostande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0