Något jag har lärt mig...

Sista timmarna i Uruguay. Idag 17.30 Lokal tid, dvs 20.30 Svensk tid, lämnar vi sommaren i Uruguay och beger oss tillbaka till vintern i Sverige.

Semestern har varit fantastisk. Massvis med sol, bad och värme. Vi har fått uppleva hela Uruguays kust och fått äta riktigt god mat. Det har varit helt fantastiskt. En del av mig längtar inte hem ett dugg. Den andra delen saknar hundarna, familjen och vännerna massvis! Men hem ska vi, oavsett. Hoppas bara att flygbolagen gör det dom ska för att vi ska kunna komma hem ordentligt, utan förseningar och med vårt bagage!

Apropå bagage. Jag tog med mig ALLDELES för mycket kläder. Jag brukar vara hyfsat bra på att packa, men den här gången var jag helt ute och cyklade när jag planerade vilka kläder jag skulle ha med mig. Jag trodde att jag skulle få lite nytta av linnebyxor, och tog därför med mig alla par jag har (4 st). Jag har använt ett par någon enstaka gång.. Jag trodde också att jag skulle ha nytta av någon kofta, om det skulle bli kyligt. Jag kan meddela att det inte varit kyligt någon kväll, så mina två koftor och en långärmad tröja har fått ligga i väskan.

Men å andra sidan har jag inte saknat något klädesplagg.. Det är ju i alla fall något positivt. Nu kommer bara det jobbiga, att försöka få ihop resväskan.. Det kan bli tufft.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0