Tänk vad skönt det är att få slippa smärta!

Igår kväll hade jag en enorm smärta i ljumsken. Jag har fått långtidsverkande Alvedon och Ipren, men de dagar jag tar Methotrexat bör man inte ta ibuprofen, som är det verksamma ämnet i Ipren. Så Alvedon är det jag kan ta och igår fick jag även något morfinprepparat som jag kan ta till kvällen (eller när jag känner att jag behöver).

Det är konstigt vad man lär sig att leva med smärta. Man kommer på olika knep för att minska smärtan, bla tycker jag att socker gör smärtan värre, så socker försöker jag undvika.

Och just nu ligger jag i soffan. Ligger jag på min högra sida så är smärtan minimal, på rygg eller vänstra sidan då gör det ont. Jag kan leva med viss smärta, bara jag vet att det finns sätt, tex mediciner eller sovställningar, som tar bort smärtan helt. För det värsta som finns är att känna konstant smärta. Jag blir lite halvt galen när jag känner smärta. Så smärtlindringen jag känner nu är guld värd! Jag kanske stannar här hela dagen! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0