På akuten

Fick order från radiumhemmet att ta prover idag på morgonen på Sös. Jag skulle både ta mina vanliga prover på röda och vita blodkroppar, men även ett infektionsvärde.

Vid 11.30 ringer ssk och berättar att infektionsvärdet var högt och att jag gått från högt antal vita blodkroppar i måndags, till ett lägre värde idag. Värdet var fortfarande inte jättelågt, men det hade sjunkit drastiskt. Hon konsulterade läkare och dom tyckte att jag skulle åka in till KS akuten.

Sagt och gjort. Sjukresa till KS, stannade till vid kassan och vips fick jag ett eget rum och sjuksköterskan tog blodtryck, puls och feber. Så här fort har jag ju aldrig kommit in på Akuten tidigare!




Vi får se vad läkarna kommer fram till, om jag lider av en infektion eller om det är cytostatikabehandlingen som gör mig sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0