Smärta och smärttröskel

Jag har alltid tyckt att jag har en hög smärttröskel. Jag gick ju trots allt runt med en 10*10 stor tumör i låret och tyckte ändå inte att det var den värsta smärtan jag kunde uppleva. Har genomgått en stor operation på benet och det var inte heller den värsta smärtan jag kunde uppleva. Klart allt har gjort ont, men inte fasansfullt ont.

Men nu har jag ont i en tand. Och jävlar vad ont det gör. Igår hade jag så ont att jag grät pga smärtan. Jag har gått till tandläkaren och jag vet vad det beror på. Det är en visdomstand som växer in i en annan, redan befrintlig tand. Så visdomstanden ska bort i september.

Men jag trodde att jag hade bättre smärttröskel än så.. Vilket irriterar mig lite. Jag avskyr verkligen när jag inte kan tänka på något annat än smärtan jag känner. När jag blir så fast av smärtan att jag inte ens kan le, vara glad och trevlig.

Men jag hoppas verkligen att jag kan hålla ut till september. Igår, innan jag var hos tandläkaren, hade jag inte alls så ont som jag hade när jag hade varit där och han hade pillat och spolat runt tanden. Så jag hoppas att det tillståndet kan återställa sig idag. Det hade varit bra!

Annars är livet toppen. Idag ska jag iväg till ett RIKTIGT gym. Det känns lite spännande att träna på ett gym där friska människor (i alla fall tillsynes friska människor) tränar. Jag ska träffa en sjukgymnast där som min sjukgymnast på rehab centrum rekomenderade. Hon berättade lite om mig för den här sjukgymnasten och hon ville gärna träffa mig. Så dit ska jag idag. Jag ser verkligen fram emot att åka dit.

Jag har gjort en ny upptäckt också. Jag har egentligen fotilägg i mina skor. Fotiläggen har jag gjort för att jag ponerar (jag tror det heter så). Jag går helt enkelt på fel sätt, mina fötter vrids inåt när jag går, inte hela foten, utan man kan säga att jag går på insidan av foten... Men i alla fall, jag skaffade fotilägg för 10 år sen och förra året gjorde jag nya. Upptäckten jag gjort är att jag går mycket bättre i gymnastiskskor där jag har mina inlägg i, än platta ballerinaskor utan inlägg. Jag kan både gå mycket snabbare och känner mig mer stabil med iläggen.. Så nu måste jag lägga ut pengar på att köpa nya bra vardagsgymnastiskskor som jag kan ha mina inlägg i.. och som jag ser snygg ut i.. Det är ju nästan det viktigaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0