God morgon!

Jag ligger fortfarande i sängen. Livet blir lite upp och ner när man inte har saker att passa eller gå upp ur sängen för. Då ligger man kvar i sängen efter att klockan ringt.

Den här morgonen påminner mig om förra året. Musikhjälpen på radion och jag som inte gått upp än. Men förra året hade jag något att gå upp till. Varje vardag från 6 till 30 december skulle jag infinna mig på Karolinska sjukhuset för att stråla mig. Det var jobbigt vissa dagar. Inte för att själva strålningen var jobbig eller smärtsam, utan för den där jäkla kön!

Eftersom att jag bor sydöst om Stockholm och karolinska ligger typ norr om stan så tar det en stund att åka dit. Jag fick Sjukresor, så jag åkte taxi varje dag. Problemet var bara att om man åkte på morgonen eller eftermiddagen, i rusningstrafik, så satt man fast i köer. Och då tänker ni "men lätt, då åker du ju bara mitt på dagen".. Jo, om det bara inte var så att då var det kö på strålningen istället. Där checkade man in när man kom dit och sen satt man i ett väntrum och väntade på sin tur. Och mitt på dagen var ALLA där!

Men människorna där var trevliga. Man mötte ofta samma människor i väntrummet. Man kunde småprata lite, några stickade, några läste tidningar.. Trevlig stämning, även om vi alla var där för samma sak. Den där hemska jävla sjukdomen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0